onsdag 9 augusti 2017

Livets första utdelning!

Idag är en stor dag för en fd skuldsatt man som dessutom fyller 42år imorgon Torsdag.
Min första utdelning i livet har inkommit. Det var Akelius som delade ut 5:- per aktie och jag hade 5st vilket resulterar i oförskämt höga 25:- i utdelning!




Såklart glad för det lilla! Vet ju att mer lär komma framgent.


Omallokeringen är nu helt klar. Jag har tagit bort ett av mina förhoppningsbolag samt halverat innehavet i Eyeonid. Därav tillkom medel att utöka Utdelningsmaskinen ganska mycket. Med nuvarande aktieinnehav genererar portföljen hela 3190:- på helåret. Det är ju inte fy skam det!
Jag har även ordnat till det så pass att jag får minst en utdelning varje månad. Detta tror jag ger en liten extra morot och inspiration till det egna sparandet. Det är ju som sagt alltid lite trevligt att få en slant utan att behöva göra ett dugg för utdelningen!


I och med detta blogginlägg har jag även uppdaterat portfölj innehavet samt utdelningssidan.


Ta hand om er och var rädda om varandra!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar